SE IGENOM SMUTSKASTNINGEN!

Nu börjas det. 

Från gemensamt håll målar media och polis upp gårdagens match som en ”skandal”. Det har skrivits om en polis som ska ha fått ”någon form av rökskada”. Detta kan inte beskrivas som något annat än en uppenbar PR-strategi. 

Över 17 000 personer befann sig på matchen, varav tusentals av dessa på klacksektionerna. Givetvis har ingen annan fått någon form av ”rökskada”.

Det är uppenbart att den kollektiva manifestationen från ÖIS och IFK:s supportrar var en nagel i polisens ömtåliga öga. Varje chans man fick att stoppa matchen tog man. Ingen annanstans i landet hade en mindre eld på en kortsida lett till ett över timslångt matchmöte – och en stoppad match som följd.

Polisen i Väst agerar utifrån sin egen godtycklighet. Deras agerande under gårdagen är ett tydligt tecken på deras strategi: läktare utan liv och passion.

Oavsett hur det går i matchen idag så har svensk fotboll förlorat på polisens agerande under gårdagen.

Polisen är ett hot mot svensk fotboll och läktarkulturen!